Kristall – Gridds – Tro på dig själv!

Hej!

Jag heter Sophie och har fått äran att gästblogga här hos Kristallrummet. Det ska bli så kul och jag hoppas att ni som läser känner er inspirerade och fulla av hopp och glädje när ni läst klart!

Jag är mest aktiv på instagram där jag heter @sophiepalmstiernaas där jag lägger upp mycket om kristaller och skriver väldigt mycket för att ge människor glädje, hopp och kärlek i livet som kan vara tufft ibland. Följ mig gärna på instagram för mer inspiration @sophiepalmstiernaas .

Så idag kommer jag dela med mig av mina kristall – gridds till er och hur dem hjälper mig att må bättre.

bild-123

Det här var ett av mina första kristallgridd som jag delade på instagram under alla hjärtans dag veckan och jag vann till och med en tävling med den! 🙂

Den heter ”Be the light you want to see” ❤

I mitten har jag lagt ett stort vackert Ametist hjärta för att det hela ska vibrera i kärlekens tecken. Ametist är en väldigt spirituell och lugnande kristall som skyddar oss mot negativa energier och öppnar upp kronchakrat. Sedan runt om det stora hjärtat har jag lagt tre stycken små Rosenkvarts hjärtan för att kärlekens vibration och energier ska bli ännu starkare. Rosenkvart öppnar upp hjärtchakrat och helar oläkta hjärtesorger, det är en sten för all sorts kärlek; kärleken till dig själv och ditt inre barn, kärleken till din familj och vänner, romantisk kärlek, gudinnans kärlek och den stora universella kärleken. Sen ser ni ett litet mini hjärta under det stora ametist hjärtat, det är en ametist som är naturligt format som ett litet hjärta! Jag hittade det på kristallrummet och blev så glad då jag tror på att när den redan naturligt nästan har format sig som ett hjärta så förstärks kärlekens energi lite extra. Sedan upptill har jag två tumlade mörka ametister och nertill två tumlade gröna fluoriter. För mig är fluorit är väldigt lugnande sten som för in glädje och kärlek på ett lugnt och tryggt sätt i ett kristallgrid. Eftersom fluoriterna är gröna så är de extra bra för att öppna upp hjärtchakrat. Detta gridd kan ni se på innan en meditation eller bara när som helst och känna energin av kärleken som den vibrerar ut till hela världen och den som vill känna den.

Runt om kristallerna har jag dekorerat med snäckor för att föra in den lekfulla energi som kommer från havet. Jag tänker på delfiner och sjöjungfrur som leker med varandra i solen och snäckor gör mig alltid så glad. Du kan dekorera ditt kristallgridd med vad du vill, det som känns rätt för just dig!

Att tro på sig själv är så viktigt och i samhället idag är det en väldigt stor press och stress på hur vi ska vara och se ut och att vi ska räcka till till så mycket. Detta kan bli så stressande att många känner sig ledsna och nere. Kristaller och kristallgridds är då ett väldigt bra sätt att komma ner i varv och finna kraften och kärlek inom oss och se vad som på riktigt betyder något. Att inte vara så hårda mot oss själva. Vända negativa tankemönster till positiva tankar och känslor. Jag tror verkligen på att kristaller och magiska stenar bär på en själ – spirit och varje kristall är en individ med en egen energi och vibration som vill hjälpa oss att må bättre. Du kommer märka vilka kristaller – stenar som ”kallar” på just dig och du kan hålla dem i handen för att se om era energier passar.

bild-127

 

instagram @sophiepalmstiernaas ❤

bild-125

Ett kristallgridd kan vara så enkelt som de ni ser här ovan! Du har en sten-kristall i mitten som core-center för hela energin du vill att ditt gridd ska utsöndra och sedan lägger du de kristaller du känner är rätt för dig runt om. Kom ihåg att följa din magkänsla och vad din intention med kristallerna är och vad du vill uppnå. Om du vill göra ett gridd i kärlekens tecken så kan du ta stenen som du vill lägga i mitten först i din hand och tänka-viska-säga ”hjälp mig att känna och ge mer kärlek i mitt liv, Tack.” eller ”Jag vill attrahera mer kärlek i mitt liv, Tack.” eller ”Jag älskar mig själv och har fina kärleksfulla relationer i mitt liv” ”jag är kärlek”  bara som exempel. Sen när griddet är klart kan du ladda det genom att hålla din hand över och säga positiva affirmationen eller det du vill ha hjälp med. Du kan säga vad du vill, bara det känns rätt för dig.

Jag har länkat till en jättebra video här nedan, jag har lärt mig så mycket från de här två kvinnorna och på deras youtube kanal finns hur mycket som helst om kristaller och hur man kan jobba med dem och få ut det bästa! Kolla in det så kanske ni blir ännu mer inspirerade!

Jag vill bara säga att det behöver verkligen INTE vara så komplicerat och korrekt, jag började väldigt enkelt och bara lade kristallerna i små cirklar som jag tyckte kändes rätt för mig! Så lek och ha kul med dina kristaller! 😀

Här kommer några fler kristallgridds till er;

bild-130

”Believe in yourself.”

bild-128

”Nothing is ever impossible for you.”

bild-126

 

”Shine darling… SHINE your Light and Love.”

instagram; @sophiepalmstiernaas

Jag älskar de här griddsen! I det första av dessa tre har jag jobbat med skydd och grundande energier i förkylnings tider. Jag skickade den bilden till en vän som var sjuk och hon sa att hon efter redan någon timme mådde hon lite bättre! Kom ihåg att kristaller kan inte ersätta mediciner om du är sjuk, men de kan underlätta och få dig att må bättre fortare och inse vad du behöver göra för att må bra. Jag har dekorerat dessa gridds med både snäckor och rosenblad för att föra in passionen och elden av kärleken och kraften vi alla bär inom oss. Att inte vara rädda utan se oss själva med kärlek. Det andra griddet har jag ett kyanit hänge med en ametist som center för att hjälpa vid halsont och att tala sin egen sanning. Runt om har jag en av mina absoluta favorit kristaller just nu orange kalcit och en citrine för att föra in solens energi och öppna och stärka solar plexus chakrat där vår styrka sitter! Power chakrat kallas det också för och när vi känner oss osäkra och negativa så har jag upptäckt iallafall för mig själv så fungerar orange kalcit och citrine jätte bra för solar plexus chakrat! Även bärnsten gör under! Det blir som en positiv energi boost och glädjen kommer bubblande. 🙂

Det tredje griddet gjorde jag en morgon för att föra in en positiv energi boost med de gula kristallerna; orange kalcit, citrine och gul aventurin. Runt om tog jag rosenkvarts för kärleken, kunzit för romantisk kärlek, bergkristall spetsar i mitten för att förstärka energin och föra ut den i båda riktningarna. Jag lade också in ametist och grön fluorit för att de färgerna gjorde att det hela griddet fick en bubblande levande energi som faktiskt spridde väldigt mycket glädje och nya möjligheter!

Här nedan kommer ett gridd som är en av mina absoluta favoriter;

bild-124

”The Phoenix that rises from the ashes and shine so brightly with Love”

Detta är mitt Phoenix gridd! Det för mig symboliserar att när man verkligen följer sin passion och sitt hjärta så reser man sig som fågeln phoenix från askan och föds på nytt med en sådan kraft av kärlek som helar dig. Att inte låta din oro och negativa tankar påverka dig. Vänd det till positiva tankar och följ dina drömmar. Jag vill verkligen förmedla till er alla som läser detta att jag har märkt att många faktiskt har svårt att älska sig själva och inte riktigt tycker att de räcker till eller duger som de är. Jag är en av dem ibland och jag tror verkligen att första steget är att pausa – stanna upp och se inåt. Till sitt inre barn vi alla bär på. Hur mår hon-han-hen? Att faktiskt börja lyssna och ta hand om sig själv, börja sätta gränser och se vad som har mening för just mig. Vad känner jag glädje för, vad gör mig bubblande glad och gör att jag verkligen är i nuet och inte tänker på något annat? Följ ditt hjärta och dina drömmar för det här är ditt liv och du duger och är så fin och bra precis som du är här och nu i denna stund! Glöm inte hur vacker och unik du är! Kärleken bor inom dig och kärlekens energi är den starkaste kraften i hela Universum! Ge kärlek och kärleken kommer tillbaka ännu starkare. Universum finns alltid där för dig som stöd och att hämta kärlekens kraft inifrån! Tro på dig själv fina du! ❤

Kristallerna är här för att hjälpa dig att börja tro på dig själv och känna kärleken till dig själv och andra!

Så i mitt Phoenix gridd har jag som center-core ett oxöga-röd tigeröga för att grunda hela griddet och energin i passionens och den inre kraftens-kärlekens namn. Runt om är det bergskristall för att föra in ljuset och förstärka hela griddets vibrationer, rosenkvarts för den mjuka kärleks energin, två prehnit – en akvamarin – snäckor för den bubblande lekfulla havs energin – färgerna påminner om det turkosa havet och gör mig så glad 🙂 , två granat för passionen och kärleken och högst upp en serpentin/seraphinite för att få tillbaka den fina energi jag sänder ut till Universum och världen. För att öka synkronicitet magiska sammanträffande av positiva händelser. Detta gridd är dekorerat med eld färgade rosenblad som verkligen gör att det ser ut som en phoenix fågel som reser sig ur askan ännu starkare och lyser av kärlekens kraft! Detta griddet betyder extra mycket för mig då det öppnade upp nya dörrar och möjligheter av kärlek och glädje! Tro på dig själv! Du kan!

bild-4 bild-131

 

@sophiepalmstiernaas

Dessa två  gridds är så fina tycker jag och de gör mig så glad och fylld av hoppfullhet och positivitet. Den ena med hjärtana ser ju ut som en trollslända! Trollsländor symboliserar andlighet och spiritualitet. I trollsländs – griddet har jag som center en Lepidolit, grön aventurin hjärta, rött mokait hjärta, små gröna aptiter, bergkristall och grön fluorit. Jag känner kraft och kärlek när jag ser på det griddet. Andra bilden är ett citrin kluster som jag köpte på kristallrummet förra veckan och det var mitt allra första kluster så jag är extra glad över det! På citrin klustret har jag satt ett litet mini Ängel aqua aura kvarts kluster som jag också köpte förra helgen! Jag älskar de två tillsammans och det blev en riktigt fin bild!

Så jag hoppas nu verkligen från mitt hjärta att ni har funnit ny inspiration och tro på er själva efter detta inlägg! Att jag är en bra gästbloggerska och att ni känner nytt hopp! Ni är så fina och vackra in och ut precis som ni är glöm aldrig det! Följ era hjärtan och tro på kraften av kärlek inom er! Ni är aldrig ensamma, det finns tecken överallt som Universum skickar till just dig varje dag, det gäller bara att lära sig lägga märke till dem och se dem. Lär dig dina egna tecken och känslor och sprid kärlek, hopp, tro och glädje till alla ni möter! Kärleken kommer alltid tillbaka till dig och du kan aldrig någonsin förlora kärleken! Älska dig själv för du är fantastisk och unik precis som du är här och nu! Kristallerna och stenarna finns här för att hjälpa dig att inse det och nå-följa dina drömmar och din själ! Så mycket kärlek-ljus-glädje och kristall välsignelser från mig till er alla! ❤ Glöm inte att följa mig på instagram för mer inspiration och kärlek varje dag @sophiepalmstiernaas

Tack!

Varma Kramar från mig! ❤ 😀 ❤

1 tanke på “Kristall – Gridds – Tro på dig själv!

  1. Åh så fint skrivet!!!!
    Känner verkligen hur kärleken spirar!
    Glad för alla fina bilder, hjälper mig nu när jag har blivit dålig😀.Sattw en bärnsten i mitt halsband för att känna vibrationerna hela tiden!
    Tack för att du finns och jag följer dig redan på instagram! Ljus och kärlek/ kram

Lämna en kommentar